A Black Friday világszerte megőrjíti az embereket

 

Európára és így Magyarországra még mindig jellemző az Egyesült Államok majmolása, főleg akkor, ha üzletről van szó. Márpedig nyakunkon a karácsony, amikor kis országunkban az emberek nagyjából 90-100 milliárd forintot költenek ajándékokra, és mellesleg ugyanennyit élelmiszerre, finomságokra. A GKI Digital által készített online felmérés szerint a magyar internetezők idén átlagosan 30,5 ezer forintot szánnak a karácsonyi ajándékok megvásárlására, tíz százalékkal többet, mint egy évvel korábban.

 

 A VIP-Phone-nál nem kell tartania az agresszív tömegtől!

 

És itt jön be a képbe az USA-ból importált Black Friday (Fekete Péntek), ami a hálaadást követő péntek elnevezése az Egyesült Államokban, ami ott 1966 óta a karácsonyi bevásárlási szezon kezdete. A kifejezés használata 2009-re vált általánossá. Mivel a hálaadás az USA-ban november negyedik csütörtökére esik, a fekete pénteket általában november 23 és 29 között tartják. A Millward Brown piackutató idei reprezentatív felmérései szerint a magyar vásárlók kifejezetten "akcióvadászok", még ha megengedhetik maguknak, akkor is inkább kedvezményes árú termékeket vesznek. 72 százalékuk már hallott a Black Friday-ről, és egyre többen élnek is az ekkor kínált vásárlási lehetőségekkel.

Az is érdekes, hogy a vevők az akciós napon hajlandók az eredetileg kinézett terméknél drágábbat vásárolni, ha arra a készülékre nagyobb mértékű kedvezményt adnak Black Friday-en, mint az olcsóbbra. A hatásmechanizmus hasonló a bevásárlóközpontokhoz, ahol eredetileg csak kenyeret és tejet szándékoztunk venni, a pénztárhoz mégis egy fél disznóval, egy karton sörrel, nyolc pár akciós zoknival, és egy távirányítós autóval érkezünk, utána meg beülünk a moziba meg a Mekibe...

A kedvezmények mértéke elég széles skálán mozog: általában minimum 10-20 százalékkal olcsóbban vehetjük meg a termékeket, de kifutó készülékek, vagy „becsalogató” ajánlatok esetén – ilyenkor az a cél, hogy a vásárlók az adott honlapot, boltot válasszák, és remélhetőleg vesznek mást is - a kedvezmény elérheti a 40-50 százalékot.

A Fekete Pénteken leginkább a játékok és a műszaki cikkek hasítanak, kiemelten az okostelefonok, tabletek, laptopok, tévék, azonban a divattermékek is igen népszerűek ilyenkor. A Fashion Days közép-európai divatportál idén csaknem 700 ezer termék leárazására készül, a tavalyi 250 ezerhez képest. A portál 2015-ös Black Friday értékesítése 40 százalékkal haladta meg az előző évit. Hazánkban elsőként az Extreme Digital hirdetett meg Fekete Pénteket két évvel ezelőtt, azóta szinte minden nagyobb üzletlánc megszervezi a saját akciós napját november közepe és vége tájékán, de sok kisebb online és hagyományos üzlet is készül akciókkal.

 


Hatalmas áresések a VIP-Phone-nál.

 

A VIP-Phone és a VIP-Parfüm a tavalyi esztendőhöz hasonlóan idén is tart Black Friday napot november 25-én, melyre az alábbi linkeken (VIP-Phone Black Friday | VIP-Parfüm Black Friday) lehet regisztrálni, így az érdeklődők már csütörtökön ízelítőt kaphatnak az akciós kínálatból. Hatalmas kedvezményekkel vásárolhattok eredeti termékeket, minden gyári tartozékkal, ingyenes kiszállítással és VIP kiszolgálással, így mindenképpen érdemes pénteken megtekinteni a kínálatunkat.

Megbízható bolt, megbízható árak.

 

Hóri Anna